یزدفردا: مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد مهمترین سیاست استان را درآمدزایی دهیاری‌ها در قالب طرحهایی مانند ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی کوچک در راستای کمک به آبادانی روستاها ذکر کرد.

به گزارش یزدفردا: «جواد شمس» در نشست مشورتی بخشداران استان یزد در مهریز اظهار کرد: یکی از سیاست‌های دفتر امور روستایی استان، بحث توانمندسازی و درآمدزایی دهیاری‌هاست که می‌تواند منجر به کمک به روستاییان شود.

وی ادامه داد: در همین راستا طرح‌های درآمدزا در روستاها در قالب حقوقی دهیاری‌ها در دست تدوین است و امیدواریم به شکل پرداخت تسهیلات شاهد توانمندسازی دهیاران باشیم.

مدیر کل دفتر روستایی استان به عمده طرح‌های درآمدزایی در این بخش نیز اشاره کرد و گفت: عمده طرح‌هایی که در حال تبیین است، ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی هم به صورت انفرادی برای دهیاری‌ها و هم به صورت تجمیعی است.

وی ادامه داد: در بحث تامین زیرساخت‌های روستایی نیز قطعاً جلساتی با بنیاد مسکن و دستگاه‌های خدمات‌رسان خواهیم داشت و این جلسات کمک خوبی برای رفع مشکلات روستاییان خواهد بود.

شمس گفت: تجهیز دهیاری‌ها به ماشین آلات با پرداخت تسهیلات به دهیاران در دستور کار قرار دارد چرا که این اقدام می‌تواند در فعالیتهای عمرانی و همچنین درآمدزایی به روستاها کمک کند.

این مسئول در پایان نیز از بخشداران خواست در رابطه با شناسایی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری، ساماندهی شرکت‌های تعاونی‌، ارتباط با بدنه جامعه و پیگیری مطالبات از دستگاه‌های اجرایی اقدامات جدی صورت دهند.

نشست مشورتی بخشداران استان یزد به منظور تبادل نظر در خصوص مشکلات بخش و روستاهای استان با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان، معاون سیاسی امنیتی فرماندار مهریز و بخشداران استان در سالن پردیس شکیب مهریز برگزار شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا